2024-06-13 Een beer… 🫣

Deze morgen waren we al vroeg wakker. Dat is nog een nawee van de jetlag van dinsdag. Om 08:00u zaten we al aan het ontbijt, vroeger kan dat hier niet. Klokslag 10:00u vertrokken we voor één van de wandelingen die hier uitgestippeld zijn. Frank met de berenspray en ik met mijn fototoestel in de aanslag.
Het zou een tochtje zijn van 5,5km. Daar draaien wij ons hand niet voor om. Ze hadden er wel niet bijverteld dat dit de afstand enkele richting was 🤪.
We genoten van het uitzicht, maar vooral van de vele bloeiende bloemetjes en rondfladderende vlinders. Het eindpunt lag aan 'Sucker Bay'. Dit is een van de vele baaien in het meer. En daar was hij dan. Een grizzly beer!… 🐻
Hij wandelde rustig langs de bomen die de baai afzomen. We hielden ons heel stilletjes en ik kreeg ruim de tijd om een mooi kiekje te maken. Toen Frank met de berenbel begon te reutelen spurtte hij het bos weer in. De berenspray bleek niet eens nodig. Dat beest is waarschijnlijk banger van ons dan wij van hem.
Mijn doel is bereikt. Ik heb een beer gezien én gefotografeerd. 🤗
Uiteindelijk bleek het wandelingetje 13,75 km ver en hebben we er zo'n 4 uren over gedaan. Want Frank wilde geen 2 keer dezelfde weg afleggen!.. en ik bleef overal staan om foto's te nemen.

Vanavond eten we kip…. De menu is heel beperkt.
't Zal wel iets zijn…