2023-03-06 En wijle (weer) weg

We werden deze morgen door Len vlot aan het station in Asper afgezet. De NMBS staakte ne keer niet!. De vlucht met Transavia, een Nederlandse luchtvaartmaatschappij, is ongelooflijk maar waar, stipt op tijd vertrokken. We hadden wat tegenwind waardoor we toch een 10-tal minuten later toekwamen dan voorzien. De wachtrij aan het autoverhuurbedrijf was ellenlang. Het hotelletje waar we verblijven ligt heel erg verscholen in een wirwar van straatjes. Het leek een bijna onmogelijke opgave. Uiteindelijk zijn we na hier en daar wat vragen en met een vriendelijke meneer die zei: 'sigame' (= volg me,) uiteindelijk toch op onze bestemming terecht gekomen.
Ik heb al super erg mijn best moeten doen en heel diep in mijn geheugen moeten duiken om toch wat verstaanbaar Spaans te produceren. Maar kijk.
We zitten nu op een terrasje met een fris biertje. We hadden zopas een heerlijk stukje ternero (kalfsvlees) met terriyaki-saus. 😋
BTW: het is nu 20:45u (bij jullie al 21:45u) en op dit moment is het hier 17°C. Ik meld dat maar even hé 😉