2019-11-26 Doubtfull Sound

We gingen varen vandaag, in de Sounds. Die zijn te vergelijken met de fjorden in Noorwegen. Sounds werden gevormd door vervroren rivieren, waar fjorden gevormd werden door gletsjers.
't Begon al goed! Ze hadden regen voorspeld en ja hoor we kregen regen! 🌧.

Bovendien, alsof de duivel ermee gemoeid was, is mijn rechterlens kapot gegaan bij het begin van de boottoer. Ik heb wel nieuwe mee, maar niet op die boot natuurlijk. Vermits rechts mijn beste oog is heb ik dan maar mijn linkerlens in mijn rechteroog gestoken. Niet ideaal, maar er viel mee te leven!

De boottocht die een overweldigende impressie moest worden van Lake Manapouri en Doubtfull Sound is eigenlijk in mineur gestart én verlopen én geëindigd. De mooiste panorama's bleven verscholen achter de regen en laag hangende wolken.
We werden in sneltempo met bussen van het meer naar de Sound gebracht want tussen die twee ligt een afgesloten landstrook van zo'n 20 km.
De toer in de Sound zou normaal tot aan de oceaan gaan, maar van ver zagen we plots metershoge golven. Dus besloot de kapitein om niet zo ver te varen en op veilige afstand rechtsomkeer te maken ipv om het verste eiland heen te varen.
Pech voor ons, maar een verstandige beslissing natuurlijk.
Al bij al was het best leuk. Je ontmoet op zo'n trip allerlei mensen en een 'beetje' regen kan onze pret toch niet bederven!