2019-12-03 Kaikoura - beetje pech vandaag!

We zouden om 10 u. de boot opstappen voor een walvis-safari. Deze nacht echter is de wind hier heel hard beginnen te waaien. En wat we vreesden, gebeurde ook echt. De boottocht was 'canceled due to rough weather'. Vermits er meerdere vaarten per dag zijn, konden we omboeken naar de laatste vaart die vertrok om 16:00 u. We hebben ondertussen een flinke hike gemaakt van goed 15 km en na het eten keerden we terug naar de boot. Maar 'geen avance'. De 'skippers' wilden nog steeds niet varen. We hebben een bewijs gekregen dat de boot niet uitgevaren is en we zullen ons geld ook weer terug gestort krijgen.
Toen zijn we maar terug op geocach-zoektocht gegaan. Eentje hebben we gevonden, de tweede niet, maar die bleek al eerder onvindbaar te zijn.
Toen we een wandelingetje maakten langs de waterlijn, ben ik bij het oprapen van een mooie kei, mijn evenwicht verloren net toen er een serieus grote golf afkwam. Het resultaat moet ik niet vertellen zeker? Nat van kop tot teen! πŸ₯΄ Maar ook mijn fototas ging kopje onder. Alles wat er in zat was doorweekt. Mijne GSM en mijn camera kon ik nog snel uit mijn tas grissen, maar mijn camera is wel nat geworden. Alles ligt en hangt nu in de zon te drogen. Onze paspoorten hebben we gedroogd met een haardroger. Mijn schoenen hangen aan de veters in een boom te drogen.
Maar, .... we vinden het nog altijd leuk!